Izdelava spletnih trgovin z mislijo na učinkovitost

Če sami večkrat nakupujete preko spleta, potem imate kot uporabnik kar nekaj izkušenj s tem, kako različne spletne trgovine delujejo in kako so urejene, in gotovo je to dobro izhodišče, če bi želeli tudi sami poslovati preko spletne trgovine. Izdelava spletnih trgovin mora biti namreč takšna, da nudi uporabniku prijetno izkušnjo nakupovanja, ki pa se v svojem bistvu nanaša na tisto, kar si želi lastnik trgovine: na čim večjo prodajo. Učinkovita spletna trgovina je namreč takšna, da je za uporabnika prijazna, zaradi česar se lažje odloči za nakup, s tem pa je seveda funkcionalna tudi za ponudnika trgovine.

Na kaj mora misliti izdelava spletnih trgovin?


Poglejmo najprej stališče kupca oziroma uporabnika. Tega je potrebno do spletne trgovine najprej pripeljati oziroma ga nanjo privabiti, torej mora izdelava spletnih trgovin imeti v mislih tudi optimizacijo in biti podprta z oglaševanjem ter drugimi marketinškimi aktivnostmi. Kupec si želi ugodnih cen in popustov, ki mu zagotavljajo ugodnejši nakup kot fizične trgovine, torej mora biti spletna trgovina postavljena tako, da nam omogoča najrazličnejše prodajne akcije. Poleg tega mora imeti izdelava spletnih trgovin v mislih enostavno uporabo, torej preprosto navigiranje med izdelki, njihovo primerjavo in izbiro različnih variacij, na primer velikosti in barv. Prav tako pa mora biti spletna trgovina lepa na pogled, torej estetsko dovršena. Vse to je tisto, kar lahko kupca prepriča, da se odloči za nakup.

Izdelava spletnih trgovin, ki dobro služijo svojemu namenu, pa mora misliti še na marsikaj drugega. Poskrbljeno mora biti za varnost in enostavno plačevanje s sodobnimi plačilnimi sredstvi ter za dobro dostavo – in izdelava spletnih trgovin zato ne temelji zgolj na programiranju in oblikovanju, temveč potrebuje tudi podporo, ki se ne nanaša na sam splet, temveč tudi na materializiran svet. In ta se ne tiče le uporabnika, temveč predvsem lastnika strani. Hkrati, ko poteka izdelava spletnih trgovin v programskem jeziku in hkrati z oblikovanjem ter urejanjem ter dodajanjem ponudbe, je treba poskrbeti za tiste reči, ki olajšajo poslovanje: usklajenost spletne trgovine z računovodskim programom, dogovor s ponudniki sodobnega plačevanja, dostavo in podobno. Tako je lahko spletna trgovina praktična tudi za trgovca, ki z njo ne bo imel nepotrebnega dela in bo lahko prihranil čas, ker bo večina stvari avtomatizirana.

Najpogostejša izbira


Tisti, ki se spletne prodaje lotijo resno, se običajno odločijo, da bo izdelava spletnih trgovin temeljila na enem od najbolj razširjenih sistemov spletnih trgovin, imenovanem Magento. Poleg tega je na voljo tudi precej drugih, vendar prav Magento trenutno velja za najbolj dovršenega, najbolj avtomatiziranega in najbolj prijaznega uporabniku. Je pa res, da ni za vsakega – torej je potrebno pred odločitvijo premisliti tudi o tem, kdo bo skrbnik spletne trgovine in koliko znanja ima, da si ne zadamo prezahtevne naloge.